Digital marketing w kontekście SEO – na co zwrócić uwagę?

Jeśli prowadzisz działalność e-commerce, z pewnością słyszałeś o bardzo ważnym procesie, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych. Skuteczne budowanie widoczności marki w sieci opiera się na zastosowaniu odpowiednich technik optymalizacyjnych, których dobór wynika z przeprowadzenia dokładnej analizy treści. Digital marketing przyniesie zatem pożądane efekty tylko wtedy, gdy podczas audytu SEO wykryte zostaną mało efektywne obszary, nad którymi warto popracować. Jeśli więc Twoim celem jest osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w witrynie, skup się nad optymalizacją swoich słabych stron, przeprowadź dokładną analizę zawartości witryny i opracuj właściwy plan działania, a z pewnością osiągniesz sukces! Przyjrzyjmy się zatem strategii, dzięki której jesteś w stanie uzyskać miano lidera w swojej branży. 

Na początek: SEM (Search Engine Marketing)

Mimo iż techniki SEM opierają się w głównej mierze na optymalizacji pod katem wyszukiwarek, w ramach tej strategii stosuje się przede wszystkim płatne formy reklam w Google. Są to wszystkie materiały w sieci oznaczone jako „Reklama”, czyli modele PPC (Pay Per Click), strony docelowe (landing page) czy artykuły sponsorowane. Celem tych działań jest poprawa ruchu na stronie, a co za tym idzie, również współczynnika konwersji.

Konwersja 

Mianem konwersji określa się wszelkie pożądane działania podjęte przez użytkownika na stronie internetowej. Samo wyświetlenie reklamy nie jest zatem celem. Kiedy mówimy o konwersji, liczą się faktyczne kliknięcia. Za taką interakcję uznać można:

 

  • zapisanie się do newslettera,
  • założenie konta na stronie,
  • otworzenie maila,
  • kliknięcie w baner reklamowy,
  • dokonanie zakupu online.

SEO (Search Engine Optimization) 

SEO to proces mający na celu poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Celem tej strategii jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w rankingu Google dla słów kluczowych odpowiadających intencji wyszukiwań użytkowników. Przedsiębiorcy, którzy zainteresowani są wsparciem w postaci SEO, zachęcani są do kontaktu z agencjami interaktywnymi, które wstępnie oferują kompleksową analizę witryny – audyt SEO. 

SEO składa się z dwóch rodzajów: on-site (w obrębie struktury strony) oraz off-site (poza nią). Warto też zaznaczyć, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to długotrwały proces. Strategia SEO jest ponadto dość skomplikowanym przedsięwzięciem, z uwagi na nieustanne modyfikacje algorytmów wyszukiwarek oraz zmieniające się preferencje docelowych odbiorców. Jeśli jednak chcesz, aby Twój digital marketing przyniósł pożądane efekty, koniecznie powinieneś skupić się na opracowaniu skutecznego planu SEO i umiejętnym wprowadzeniu go do działalności swojej marki online.

SEO on-page

Proces ten obejmuje przede wszystkim techniczne aspekty SEO, które mają na celu optymalizację funkcjonowania strony. Technika ta wykorzystuje przede wszystkim narzędzia programistyczne i opiera się na dbałości o elementy, takie jak:

 

  • analiza słów kluczowych,
  • nagłówki,
  • treść,
  • meta tagi,
  • interfejs strony,
  • przyjazny adres URL,
  • optymalizacja multimediów,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • prędkość ładowania strony,
  • mobilność i responsywność.

SEO off-page

Ta część strategii SEO obejmuje przede wszystkim analizę konkurencji i działania opierające się na budowaniu marki i rozszerzaniu jej świadomości. W skład tego procesu wchodzi przede wszystkim link building oraz połączenie sił z mediami społecznościowymi i blogosferą. W przypadku lokalnego SEO istotną rolę odgrywa również optymalizacja wizytówki Google Moja Firma. Technika ta ma szczególne znaczenie, jeśli chodzi o digital marketing, gdyż umożliwiają budowanie popularności marki w internecie i zwiększa bazę potencjalnych klientów, co z punktu widzenia sprzedawców online jest bardzo ważnym aspektem.

Podsumowanie 

Z pewnością nie trzeba wspominać, że aby digital marketing przyniósł pożądane efekty, konieczne jest działanie pod kątem White Hat SEO, czyli zgodnie z  zasadami i regulaminem wyszukiwarki. Dzięki temu algorytmy i czynniki rankingowe będą pozytywnie reagowały na podejmowane działania, co znacznie przyczyni się do zmiany pozycji witryny w sieci. Jak więc widzisz, troska i praca nad witryną są kluczowe, aby myśleć o sukcesie. Liczą się wszystkie detale, takie jak certyfikaty bezpieczeństwa czy jakość obrazów. Aspekt ten dla wielu twórców internetowych stanowi jednak nie lada wyzwanie. Na szczęście istnieją agencje SEO, dzięki którym pozycjonowanie stron w Google nie tylko nie stanowi żadnego problemu, ale też gwarantuje efekty, jakich nie zapewni żadna inna strategia marketingowa.