Hands of graphic designer drawing on tablet with digital pen, smartphone color palette and cup of tea around, view from the top

Komu zlecić projekt logo dla firmy?

Jaki powinien być projektant, który stworzy projekt logo?

Logo jest bardzo ważnym elementem. To właśnie w dużej mierze dzięki niemu firma staje się rozpoznawalna na rynku. Z reguły zamieszczone jest nie tylko na szyldzie, ale też wizytówkach, stronie internetowej, czy samych produktach. Jakie cechy powinien posiadać dobry projektant logo? Komu zlecić jego przygotowanie? Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu loga firmy? O tym można przeczytać w poniższym tekście!

Sprawdzony i doświadczony projektant logo

Profesjonalny projektant logo, zanim rozpocznie pracę, przede wszystkim będzie chciał poznać więcej szczegółów dotyczących firmy i wstępnych założeń jej właściciela. Tylko na podstawie tych informacji będzie mógł cokolwiek przygotować. Dlatego bardzo ważne jest, aby miał umiejętność słuchania i był w pełni zaangażowany w powierzone mu zadanie. Niemniej ważna jest oczywiście kreatywność. Logo firmy musi przecież wyróżniać się na tle innych. Dobrze jest więc zrobić wcześniej mały rekonesans wśród najbliższej konkurencji. Profesjonalne projektowanie logo firmy

Poza tym projektant logo powinien posiadać portfolio wykonanych wcześniej prac. Zleceniodawca będzie mógł przekonać się, czy jego technika mu odpowiada oraz jakiej jakości są projekty. Ma to bardzo duże znaczenie, zwłaszcza że nie zawsze strony mają podobny punkt widzenia. Oczywiście można dojść do porozumienia, ale jeśli już od samego początku projektant i zleceniodawca będą mieli zupełnie odwrotną wizję, to szansa na to, że wypracują kompromis, jest niewielka.

projektowanie logo firmy

Logo firmy to znak rozpoznawczy przedsiębiorcy. Tak więc to do niego należy ostatnie zdanie, jak ma ono wyglądać. Nie jest to jednak równoznaczne z tym, że nie powinien wziąć pod uwagę sugestii projektanta. Ważne jest to, aby nie odbiegały one znacząco od początkowych założeń.

Podczas poszukiwań wykonawcy logo warto zasięgnąć opinii innych osób. Jeśli wśród znajomych nie ma nikogo, kto korzystał z usług projektanta, to nic straconego. Dziś przecież siła w social mediach. Ludzie chętnie dzielą się opiniami i własnymi doświadczeniami. Co więcej, sami projektanci logo na grupach tematycznych szukają zleceń. Jak najbardziej można poprosić kilku o przesłanie portfolio, porównać prace i ostatecznie podjąć decyzję.

Uważaj na niską cenę za projekt logo!

W większości biznesów nie warto kierować się niską ceną za wykonanie usług. Tą regułą powinien kierować się również właściciel firmy, który chce zlecić zaprojektowanie logo. Niska cena raczej nie świadczy o tym, że projekt będzie spełniał nawet najniższe wymogi. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wykonawca nie poświęci na pracę odpowiedniej ilości czasu i po prostu nie zaangażuje się całkowicie w powierzone zadanie. Prawda jest taka, że profesjonalne logo firmy musi kosztować, ponieważ wymaga dużego nakładu czasu i własnych umiejętności projektanta.

skuteczne  projektowanie logo firmy

Tworzenie logo to proces złożony. Początkowo należy zrobić rozeznanie na rynku i poznanie charakteru firmy (czym się zajmuje, jaka jest idea przewodnia). Dopiero później projektant może rozpocząć pracę nad logo. Bardzo często przygotowuje kilka wstępnych pomysłów i przedstawia je zleceniodawca, który wybiera najlepszy bądź zgłasza swoje zastrzeżenia. Kiedy strony ustalą wszystkie szczegóły, rozpoczyna się kreacja logo ostatecznego.

Logo firmy to znak rozpoznawczy, więc nie warto na nim oszczędzać i zlecać jego wykonanie projektantowi bez doświadczenia. Na szczęście można znaleźć wiele ofert profesjonalistów, a któryś z nich na pewno spełni oczekiwania przedsiębiorcy. Być może trzeba będzie poświęcić odrobinę więcej czasu na poszukiwania, ale grunt, że będzie warto.

 

więcej na stronie agencji Whiteart https://www.whiteart.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.