Lektor do reklamy

Idealny lektor do reklamy powinien charakteryzować się kilkoma kluczowymi cechami. Po pierwsze, powinien mieć on głęboki, przyjemny dla ucha głos, który sprawia, że faktycznie mamy ochotę wysłuchać tego, co ma nam on do powiedzenia. Jest to klucz do sukcesu każdej reklamy. W czasach, kiedy unikamy ich jak ognia, tylko lektor, który oczaruje nas swoim głosem ma szansę utrzymać nas przed telewizorem.

Po drugie, nie jest specjalnie odkrywczym stwierdzenie, że lektor do reklamy musi mieć perfekcyjną dykcję. Jest ona niezbędna w tym zawodzie, bo nasze codzienne nawyki językowe, jak chociażby “połykanie” końcówek wyrazów uchodzą nam płazem na ulicy, ale jest to karygodne w pracy, w której przekaz słowny jest fundamentalny. Co więcej, przekaz ten jest zwykle bardzo szybki i dynamiczny i każdy lektor powinien wykonywać regularnie mnóstwo ćwiczeń, aby nie wyjść z wprawy i w każdej chwili być gotowym sprawnie i płynnie przeczytać nawet najbardziej wymagający tekst.

Praca lektora wymaga od niego również niezwykłej dbałości o swój głos. Każda chrypa lub infekcja gardła czy krtani de facto wyklucza go z pracy i uniemożliwia mu wykonywanie swoich codziennych obowiązków. Nie jest to zresztą problem dotyczący jedynie lektorów do reklamy, ale również lektorów filmów czy seriali, osób pracujących w radio, przy dubbingu, jak również nauczycieli, których głos codziennie jest wystawiany na ciężką próbę.

Lektor do reklamy jest więc zawodem, który wymaga niezwykłej dbałości o własne zdrowie i poprawną wymowę.  https://kslektor.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *