źródło: pixabay.com/onestoprecruitingaz

Pierwsza rozmowa o pracę – co warto wiedzieć?

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej o pierwszą pracę, możesz czuć dużą presję, aby wiedzieć dokładnie, co powiedzieć i zrobić, aby zaimponować osobie siedzącej naprzeciwko ciebie. Prawda jest taka, że najlepszym sposobem na zaimponowanie jest bycie sobą. Zrób reaserch na temat firmy przed rozmową — to pokazuje, że poważnie podchodzisz do pracy i masz entuzjazm. Znajomość tych informacji pomoże Ci przygotować pytania specyficzne dla ich potrzeb i pokaże, że masz już pojęcie, o co chodzi w firmie. Da Ci to również szansę na dostosowanie Twoich odpowiedzi, gdy zadadzą pytania behawioralne lub pytania typu „dlaczego chcesz tu pracować”.

 

Bez względu na to, jaki jest Twój poziom doświadczenia, zawsze powinieneś przyjść przygotowany z pytaniami. Pokazuje to, że masz szczere zainteresowanie firmą, jak również aktywny umysł. Daje ci to również możliwość dowiedzenia się więcej o pracy i firmie. Nawiąż kontakt wzrokowy z każdą osobą, uśmiechnij się i przedstaw się wyraźnie. To pokazuje pewność siebie i pomaga skupić się na grupie, a nie czuć się niezręcznie przy poznawaniu nowych ludzi. Odpowiadając na pytania, mów wyraźnie, używaj krótkich zdań i staraj się nie rozwodzić zbytnio. Uważaj, aby nie odpowiadać na pytania pytaniami. Zawsze przybywaj wcześniej — to pokazuje szacunek dla ich czasu i twojego. Wejdź również na stronę http://tiptors.pl/ i poznaj inne porady.